NASZ CITROEN HY
NASZ CITROEN HY

Ciekawostki

Citroen typ H był produkowany w kilku podstawowych wersjach, Citroen HY jako główny nurt produkcji, Citroen HX (mniejsza ładowność) oraz Citroen HW, HZ (większa ładowność).

 

 

Ryflowanie blachy zostało wykonane celem usztywnienia nadwozia, celem pocienienia blachy poszycia oraz zmniejszenia kosztów produkcji przez użycie mniejszej ilości stali. Pomysł był wzorowany na rozwiązaniach stosowanych w przemyśle lotniczym, a dokładniej w samolotach Junkers Ju 52.

 

 

Czy wiesz że w Citroen HY nie ma typowych zawiasów, zastosowano natomiast rozwiązanie nazywane bezstykowym. Polega ono na tym, iż w elemencie ruchomym i elemencie stałym, jest wywinięty na okrągło rant blachy, a obydwa ranty są ze sobą zsunięte. Łączenie to nazywano również połączeniem zaciśniętych dłoni.

 


Citroen HY posiadał ciekawe rozwiązanie serwisowe, a mianowicie rama występowała tylko w okolicy przedniej osi i w szybki sposób wysuwało się ją razem: z osią, układem kierowniczym, silnikiem i skrzynią biegów.

 



Wersja do druku Wersja do druku | Mapa witryny
© companyname

Ta strona została utworzona za pomocą 1&1 MyWebsite .